26 Ocak 2015 Pazartesi

Eray Emre Evren - Şurdan Bi' Şehremini Alır mısın? [YORUM]


Yayınevi: Minval Yayınları
Türü: Günümüz hikaye

Merhabalar, 

Blogumun bugünkü konuğu Şurdan Bi' Şehremini Alır mısın?  Çalışma arkadaşım Eray Emre Evren'in ilk kitabı. Ara ara yaptığımız sohbetlerde bahsi geçen ama kendisi sır olan kitap :)
Sonunda 12 Ocak itibariyle Minval Yayınları etiketiyle yayınlandı ve şimdi 2. baskısı da çıkmaya hazırlanıyor. 
Adından da anlaşılacağı üzere İstanbul'da yer alan ve tarihi özellikleriyle öne çıkan Şehremini semti üzerine kurgulanmış 7 hikayeden oluşuyor. 
Her bir hikaye Şehremini arka planıyla anlatılan ayrı bir dünya ve okudukça o dünyanın içerisine çekilmemek imkansız.
Birbirinden farklı, bir sürü karakterde cabası. Her birinin ayrı bir sevimliliği ve derinliği var.
"Dört yanı hikaye semtimin" kitabın ilk hikayesi, geriye dönüşlerle beraber bir gün içinde farkında olmadan birbirlerine değen hayatlar anlatılmış. Her geri dönüşte daha geniş bir açıyla yazılmış hikayenin anlatımı bana oldukça farklı ve ilgi çekici geldi. 

"Kaçan Kovalanır" da Afacan Erkut'un sebep olduğu komik olaylara çok güldüm. Sen neymişsin be Erkut. Ayrıca hikayenin atmosferine katılıp benim de bir okey atasım geldi. :D :D

 "Salatana Tuz Koma" da Yasin'in anlattığı, şehir efsanesi gibi hikayede az tırstım. Ama süperdi gerçekten :D

 Şurdan bi' Şehremini Alır mısın?" da yoğun bir özlem duygusunu derinden hissettim.

Yanlızlığım Benim, Pasaklı Kontesim'de hem tek hem de üç kişinin mini hikayesini, "Mini Mini Bir inciyim" de Kerem'in hayallerini okumak güzeldi. 

"Şehir Emanetleri"nde hem tarih bilgim arttı hem de çok güldüm. Unutmadan zavallı İlyas ne çektin sen demeden geçemeyeceğim. 

İlk hikayeden son hikayeye kadar ne kadar özenli çalışıldığını farketmemek mümkün değil. Tabii yoğun bir Şehremini sevdasını da... :D :D 
Eray'ın kalemini gerçekten sevdim. Duygusal, samimi ve esprili bir anlatım tarzı var. Okuyucuyu sıkmıyor, bolca eğlendiriyor.  Ayrıca hikayeler konuları itibariyle hareketli. Anlatımın akıcılığıyla da birleşince kitabı bitirine kadar elimden bırakasım gelmedi. Kitabı okurken oldukça keyif aldım ve güzel vakit geçirdim. İlk çalışması olarak düşününce gerçekten de başarılı olduğuna inanıyorum ve yolun açık olsun diyorum.
 Kısa hikayeler okumaktan hoşlanıyorsanız okumanızı tavsiye ederim.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder