22 Ocak 2014 Çarşamba

RKBT 14.TUR || 3. Gün || Mary E. Pearson - Hayata Uyanmak || YORUM


Orjinal Adı:  The Adoration of Jenna Fox 
Seri Bilgisi: Jenna Fox Chronicles #1
GoodReads Puanı: 3.73 
Türkçe Yayın: Nemesis Kitap
Çevirmen: Gamze Tokgöz



Yorumum

Nemesis Kitap yeni yıla farklı türlerde oldukça eğlenceli, ilgi çekici  kitaplarla girdi. Bunlardan biri de "Hayata Uyanmak" kitabı oldu. Hatta favori kitabımız şeklinde tanıtımlar girdiler. Eee öyle olunca insan oldukça merak ediyor değil mi? Neyse ki tur ile birlikte merakımızı yenmek kısmet oldu.
Arka kapak yazısından başlamak istiyorum, öncelikle ser veren sır vermeyen tarzda yazılmış. Sadece hafıza kaybıyla ilgili gibi görünüyor ama aslında içinden daha daha neler çıkıyor. O yüzden salt arka kapak yazısına bakıp aa şöyleymiş, ya da böyleymiş diye kesin yargıya varmamanızı öneririm.
Ön kapağa gelelim. Konuyu vurgulayan bir kapak olması açısından goodreads'dan bulduğum, puzzle'lı kapak daha güzel gibi görünse de bizde çıkan kapakta fena değil diye düşünüyorum.
Türüne bakarsak; bu kitap için bilimkurgu dram diyebilirim. Ayrıca Young Adult kısmını da atlamamak gerek. Bilim kurgu derken lütfen sağdan soldan terminatörler çıkacaklar diye beklemeyin. Ya da ne bileyim, büyük felaketler sonrasında bir avuç kalmış insan topluluğu ve buna benzer şeyler beklemeyin. :D :D
kitabın konusuna gelirsek, Dünya ve oldukça ileri bir tarih, kahramanımız Jenna Fox, kendisi geçirmiş olduğu bir kaza sonucu 1 yıl komada kalıyor. 17 yaşında uyandığında geçmişine dair hiçbir şey hatırlamadığını farkediyor. Ailesinin geçmişine dair bilgiler edinmesi için verdiği video kayıtlarını izliyor ama izledikleri hafızasını yavaş yavaş yerine getirse de açıklayamadığı şeyler var. Kendini farklı hissediyor. Birşeylerin yanlış olduğu hissi ve onu öğrenme isteği oldukça güçlü. Gerçeği öğrendiği anda farklı bir boyutta kendini sorgulamaya başlıyor. Konuyla ilgili fazlaca detaya girmiyorum çünkü bundan daha fazla yazacağım herşey spoilere girer diye korkuyorum. 
Anlatım ve dil açısından değerlendirdiğimde; tanımlayıcı ve mekanik bir anlatım tarzı var. Kısa ve basit cümleler kullanılarak şimdiki zamanla anlatım yapılmış. Bana göre okuması oldukça rahat ve akıcıydı. Yazar o kadar becerikli bir şekilde yazmış ki, ta başından beri her cümle, her diyalogda birşeylerin yanlış gittiğine dair fikrine kapılmıyorsunuz, kesin birşeyler yanlış diyorsunuz. Ama neyin yanlış olduğunu şıp diye de bulamıyorsunuz.
Tür olarak bilim kurgu dram demiştim. Yazar burda dozu o kadar iyi ayarlamış ki, ne aşırı dramla ne de çok aşırı bilim kurguyla okuyucu sıkmadan kararında bir kitap ortaya koymuş. Bir hafıza kaybıyla başlayıp, anne babanın çocuğu için neleri göze alabileceğine, insanlık kavramına, bilimsel etik ya da ahlak konularına da dokunup,olması ya da olmaması gereken sınırlara da değinen ve düşündüren bir kitap kurgulamış. Serinin devam kitaplarını merakla bekliyorum.


Değerlendirmem


4-Ortalamanın oldukça üstündeydi, keyif aldım



Hoşçakalın, sevgiyle kalın
Çiğdem


***

"Sürekli artan temposuyla, son zamanların en sürükleyici hikâyesi." Publishers Weekly
Benim bir kimliğim vardı.
Adım vardı: Jenna Fox.


Bana öyle olduğunu söylediler. Oysa ben, bir isimden daha fazlasıyım. Bana söyledikleri şeylerden daha fazlası Önüme koydukları durum değerlendirmeleri ve rakamsal verilerden daha fazlası İzlettikleri videolardan fazlası
Daha fazlası Ama ne kadar fazlası olduğundan emin değilim. Çünkü hatırlamıyorum. 
Yüzümü ellerinin arasına almış ve Küçük meleğim, demişti babam, sabırlı ol. Her şey sana geri gelecek. Zamanla hepsini geri kazanacaksın; zamanla Şimdi baktığımda, yürüyüşümün normale döndüğünü söyleyebilirim. Ama aynı şeyi hafızam için söyleyemiyorum. Annemi, babamı ya da Lilyyi hatırlamıyorum. Bir zamanlar Bostonda yaşadığımı da hatırlamıyorum. Kazayı hatırlamıyorum. Jenna Foxu hatırlamıyorum.


Babam zamanla her şeyi geri kazanacağımı söylüyor. Zaman iyileştirir, diyor. 
Bense ona söyleyemesem de, zamanın ne olduğunu hatırlamıyorum











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder