24 Aralık 2013 Salı

RKBT 11.TUR || Ali Harris - İlk Son Öpücük || Tanıtım -Yorum



Avuçlarınızdan kayıp giden bir aşka nasıl tutunabilirsiniz?

Bana bir iyilik yapın ve bugün bir kuralı yıkın. 

Kendinizden geçin ve anı yaşayın!

Yüreğinizi açın. Şimdi lütfen biraz daha açın. Çok sevin, hiç sevmediğiniz kadar çok hem de. Dimdik ayakta durup aşkınızı haykırmaktan ve sesinizin duyulmasından korkmayın. SENİ SEVİYORUM diye bağırın. 

Aşkın hakkını verin. Ve sokakta, herkesin önünde nefesiniz tükenene kadar sevdiğinizle öpüşün, sanki her biri son defaymış gibi...

Molly ile Ryan ilk öpüştüklerinde sonsuza kadar birlikte olacaklarını biliyorlardı, ta ki gelecek onlara hiç ummadıkları bir sürpriz hazırlayana kadar...


Yorumum

Başlarken şunu sormak istiyorum: Love Story sever misiniz?

Eğer seviyorum derseniz, tamam, doğru kitaplardan birini buldunuz demektir. Bu kitapla ilgili "nerden başlasam, nasıl anlatsam" modundayım. Gerçekten de "benim için ayrı yeri olan kitaplar top10'numa" resmen pike yaptı diyebilirim.
Kitabın başında taşınma hazırlığı yapan Molly ile tanışıyorsunuz. Sonra başlıyor hikayesini anlatmaya.
Burada şunu belirtmek istiyorum, anlatırken şimdiki zamandan geçmişe gidiyor ama kronolojik bir sırayla değil, farklı zaman dilimlerine. (not: bu kısmı adaptasyonu biraz zorluyor.)  Molly ve Ryan'ın aşkı yeni değil. Ergenliklerinden beri süregelen ilgileri zaman içerisinde kaderin onları bir araya getirmesiyle canlanıyor ve bir çift oluyorlar. Gerçek hayatta olduğu gibi, inişleri çıkışları, ayrılık ve barışma süreçleri olan bir aşkı Molly'nin anılarının ışığında bizde öğreniyoruz. Gerçekten de onlarınki çok özel bir aşk. Her ne kadar hataları da olsa imrenilir cinsinden.
Kitabın ilk 400 sayfasında bu aşkın gelişimini izler ve nereye varacağı konusunda tahminler yapmaya çalışırken ani bir ters köşeyle farklı bir boyuta geçtim.O güzelim aşk hikayesi sinsi bir drama döndü.  İşte o an koptuğumun resmi oldu. Bundan sonrasını anlatmak benim için cidden zor.
Okuduklarım arasında aşka, hayallere, fedakarlığa, uzlaşmaya, özetle hayata dair dersler edinebileceğim en güzel kitaplardan biri oldu İlk Son Öpücük.
Kitabın tek handikapı daha önce belirttiğim gibi kronolojik bir sıralama ile ilerlememesiydi. (kırdığım tek puan :D ) Bunun haricinde gerek konu gerek anlatım ile kendine çeken, sayfaları birbiri ardına devirtecek güce sahip, yazarının diğer kitaplarını da merak ettiren bir kitap oldu benim için. O nedenle okumayı düşünenlere fazla düşünmeyin diyor ve kesinlikle tavsiye ediyorum :)
Son olarak siz siz olun, birşeylere takılıp anı yaşamaktan vazgeçmeyin. Geriye dönüp baktığınızda bu takıntıların sizden çok önemli şeyleri çalabileceğini aklınızdan çıkarmayın.
ve tüm öpücüklerinize sahip çıkın...


Değerlendirmem


4-Ortalamanın oldukça üstündeydi, keyif aldım




hoşçakalın, sevgiyle kalın...
Çiğdem






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder