30 Eylül 2013 Pazartesi

W. Bruce Cameron - Can Dostum





Orjinal Adı: A Dog's Purpose
Seri Bilgisi: A Dog's Purpose # 1
GoodReads Puanı: 4.32
Türkçe Yayın: Yabancı Yayınları
Çevirmen: Seda Çıngay


Yorumum

Can Dostum kapak görselini gördüğümde aklımdan geçen aman allahım bu ne kadar sevimli bir şey olmuştu.
Hayvanları severim, köpekleri ise ayrı bir severim. Aklıma çocukluğumdan, mahallemizin köpeği Lassie geldi.
Adının Lassie olduğuna bakmayın tv dizisiyle alakası olmayan siyah beyaz, biraz tüylü bodur bir sokak köpeğiydi. Bir gün nedense bacağımdan küçük bir ısırık almak için dayanılmaz istek duydu. 
O zamandan beri köpeklere sevgim azalmadı ama yaklaşmakla ilgili ufak tereddütüm oluştu diyelim.
Yine de çok seviyorum, hele de küçük bir yavruysa…
Tekrardan kitaba dönersek; bir sevgi romanı diye belirtilmiş kapakta, gerçekten de öyle.
Can Dostum sadece hayvanseverlere değil, 7'den 77'ye yüreğinde sevgi barındıran herkese hitap edebilecek bir kitap olmuş.
Kitabın kapağında bir cümle var, mutlaka görmüşsünüzdür: Bütün köpekler cennete gider, tabii dünya da yarım kalmış bir işleri yoksa...
İşte bizim kahramanımız da tam olarak bu köpeklerden. 
Toby,Bailey,Ellie ve Buddy... Bunlar kahramanımız olan köpeğin birden fazla kez dünyaya geldiğinde aldığı isimler. Sanırım içinde en benimsediği Bailey'nin hayatıydı.
Meraklı ve öğrenmeye hevesli minik Toby, sevginin ve sadakatin ne olduğunu öğrenen Bailey, koruma ve kurtarmayı öğrenen Ellie, her bir yaşamından bir sonrakine birşeyler kata kata sonunda varoluş amacını anlayan Buddy... 
Hikayeyi Can Dostum’un kendisi anlatıyor, olan bitenleri bir köpeğin bakış açısıyla özümsüyor. Benim çok ama çok hoşuma gitti.
Kah güldüm, kah ağladım, çoğu zaman tatlı bir tebessümle ve sonunda yüreğime oturan bir ağırlıkla okudum kitabı.
Yazarın tarzını beğendim. Kurgusu çok hoş, inandırıcılığı oldukça yüksek, sade ve akıcı bir dile sahip, ki tüm bunlar keyifle okumanız için ayrı bir sebep.
Okumadıysanız, ya da tereddütleriniz var ise, bence boş verin ve bir an önce okumaya bakın.
Eminim Can Dostum'dan öğreneceğiniz bir şeyler olacaktır.


Değerlendirmem

5-Tek kelimeyle mükemmeldi


****

Köpekler hakkında bir roman, insan hayatının en derin meselesi olan "Neden buradayız?" sorusuna cevap verebilir mi?

Can Dostum, bir köpeğin birkaç farklı yaşam boyunca varlığının amacının peşinde koşmasının hikâyesi... 2006da Ulusal Köşe Yazarları Derneğinden En İyi Mizah dalında ödül alan ve 2011de YILIN KÖŞE YAZARI seçilen W. Bruce Cameronın bu iç açıcı ve komik romanı, bir köpeğin pek çok hayatının duygusal ve eğlenceli hikâyesi olmakla kalmıyor, aynı zamanda insan ilişkilerine ve insanla en iyi dostu arasındaki kopmaz bağa köpeğin bakış açısından bir yorum getiriyor.

"Muhteşem bir kitap. Hem güldüm hem gözyaşlarına boğuldum..."
Alice Walker, Pulitzer ödüllü yazar

"Hayatında bir köpeği sevmiş olan herkes, bu bilgelik dolu, dokunaklı ve çok eğlenceli kitabı okumalı."
Dr. Marty Becker, Good Morning America

"Elimden bırakamadım. Bitirdiğimde, kısa süre önce ölmüş olan köpeğimin bu kitap aracılığıyla benimle konuştuğu hissine kapıldım."
Dina Zaphiris, Animal Planet

"Bir köpeğin komik, büyüleyici ve kesinlikle inandırıcı birkaç hayatının hikâyesi olan bu kitap, reenkarnasyonun olduğuna ve yazar W. Bruce Cameronın bundan önceki hayatında bir köpek olduğuna ikna etti beni. Başka türlü, dört patili bakış açısından hayatı, sevgiyi ve sadakati bu kadar dokunaklı bir biçimde nasıl anlatabilirdi ki?"
Victoria Moran

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder