10 Eylül 2013 Salı

Jenny Lawson - Hiç Olmamış Gibi Yapalım



Orijinal Adı: Let's Pretend This Never Happened: 
A Mostly True Memoir
Seri Bilgisi: -
GoodReads Puanı: 3.95
Türkçe Yayın: Yabancı Yayınları

Yorumum:

Hiç olmamış gibi yapalım benim için çok ilginç bir deneyim oldu.
Deli mi, çılgın mı, alim mi hangi kategoriye koyacağımı bilemediğim Jenny Lawson’un akıllara durgunluk veren anılarını okumak garip tepki cümleleri kurmama ve mimiklere neden oldu.  Aaa, yok artık, hadi canım, bu da ne yahu??, bundan ötesi yoktur,  hahahaha gibisinden tepkiler.
Üstelik yaşadıkları inandırıcılık sınırlarımı aşmak üzereyken buyur burdan canım dercesine resimlerle de desteklemiş.
İlginç deneyim demiştim. İlk defa taksidermi diye bir iş alanı ile karşılaştım. Çekinmedim, netten araştırdım. En hafif deyimiyle doldurulmuş hayvan yapma gibi bişey. Ancak Jenny’in anlatımı insanda biraz travma etkisi yaratabiliyor. Sanırım Jenny’in babası da bu travmayı kızlarına bol bol yaşatmış ve Jenny ilk elden bize yansıtmış.
Eşiyle tanışmaları, evlenmesi, annelik deneyimi, psikolojik rahatsızlığı vs. hiç çekinmeden ilginç ifadeleriyle kendini ortaya koyması bence oldukça cesurca. Açıkcası bir yerde oturup psikanaliz yapma durumlarına geçtim. Nedir bu kadının derdi diye ama maalesef çözemedim. 
İlginç anlatımıyla, -bazen komik bazen de trajikomik- değişik bir kitaptı. Çok güldüm, Jenny'i kendime çok yakın hissettim -bana ait "hiç olmamış gibi yapalım" durumlar yüzünden- Yine kendimi düşündüm bu durumda ben ne yapardım, bu kadar cesur olabilir miydim diye. Bu tarz bir kitapla ilk kez tanışıyor olmam nedeniyle bana göre değişik bir kitaptı. Okurken hem kafa dağıtayım, çokca güleyim, biraz düşüneyim, biraz da hüzünleneyim derseniz bu kitabı tavsiye ederim.

Değerlendirmem:

3.5 - Nerdeyse ortalamanın oldukça üstündeydi, keyif aldım.




Arka kapak



Hiç Olmamış Gibi Yapalım 


Bu kitapta her şey var, aklınıza ne gelirse...
Ve ne gelmezse!



"Bu kitap şaşırtıcı bir keşifle ilgili; korkutucu biçimde insani anların -sanki hiç olmamışlar gibi yapmayı tercih ettiğimiz anların- aslında bizi bugün olduğumuz kişiye dönüştüren anlar olduklarının keşfi. Hayatımın en iyi hikâyelerini bu kitaba sakladım."



Forbes dergisinin "kadınlara yönelik en iyi 100 internet sitesi" listesinde yer alan bloggess.com ile dünya çapında üne kavuşan çılgın, ironik, komik ve samimi blog yazarı Jenny Lawsonın hayatından kesitler okurken "bu ne biçim hayat böyle?" diyeceksiniz. 



Son yılların en eğlenceli kitabı.
Üstelik -neredeyse- gerçek anılardan oluşuyor!



2011 Weblog ödüllerinde finalistlerden biri olan Jenny Lawsonın anılarından oluşan Hiç Olmamış Gibi Yapalım, Goodreads.comda aldığı binlerce oyla 2012nin "en iyi mizah kitabı" seçildi.



"Lawson sizi gülmekten kırıp geçirecek, hatta bazen gülmemeniz gereken durumlar olacak, çünkü cehenneme gideceksiniz bu kahkahalar yüzünden. O yüzden siz bu kitabı okumayın, en mantıklısı bu herhalde." 
Neil Gaiman

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder